Στη βάση της στην πλατεία Κύπρου στην Όαση επέστρεψε το πρωί της Τετάρτης 24/6 μετά τον βανδαλισμό που υπέστη τα ξημερώματα της 21ης Απριλίου 2026, η προτομή του Νίκου Ξυλούρη, την οποία είχε φιλοτεχνήσει η αείμνηστη γλύπτρια Ασπασία Παπαδοπεράκη…
Στη βάση της στην πλατεία Κύπρου στην Όαση επέστρεψε το πρωί της Τετάρτης 24/6 μετά τον βανδαλισμό που υπέστη τα ξημερώματα της 21ης Απριλίου 2026, η προτομή του Νίκου Ξυλούρη, την οποία είχε φιλοτεχνήσει η αείμνηστη γλύπτρια Ασπασία Παπαδοπεράκη.
Ο δήμαρχος Ηρακλείου Αλέξης Καλοκαιρινός και η αντιδήμαρχος Πολιτισμού Ρένα Παπαδάκη – Σκαλίδη παραβρέθηκαν στην διαδικασία επανατοποθέτησης της προτομής, την οποία αφιλοκερδώς συντήρησε το καλλιτεχνικό χυτήριο Γαβαλά στην Αθήνα.
Τις εργασίες συντήρησης της βάσης και της επανατοποθέτησης της προτομής έκανε αναγνωρισμένος για το έργο του καλλιτέχνης, ο οποίος επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Ο Αλέξης Καλοκαιρινός, μιλώντας για το Νίκο Ξυλούρη στάθηκε ιδιαίτερα στην αντιστασιακή του δράση και στη θέση του στην συλλογική μνήμη, ενώ αναφέρθηκε στην προσήλωση του στις δημοκρατικές αξίες και τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Επιπλέον ευχαρίστησε θερμά το καλλιτεχνικό χυτήριο Γαβαλά, τον καλλιτέχνη και τους συνεργάτες του που φρόντισαν για την συντήρηση της βάσης και την επανατοποθέτηση της προτομής και έθεσε το ζήτημα της περιφρούρησης του δημόσιου χώρου ενάντια σε βανδαλισμούς.