cretanews.gr
+18
°
C
Μεγ.:+18
Ελάχ.:+13
Πεμ
Παρ
Σαβ
Κυρ
Δε 22.06 2026

Τα μηνύματα των φορέων της Κρήτης για το Πολυτεχνείο

Διαχρονικά και επίκαιρα παραμένουν τα μηνύματα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, επισημαίνει στη δήλωσή του ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης για την 50η επέτειο του Πολυτεχνείου…

Τα μηνύματα των φορέων της Κρήτης για το Πολυτεχνείο

Διαχρονικά και επίκαιρα παραμένουν τα μηνύματα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, επισημαίνει στη δήλωσή του ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης για την 50η επέτειο του Πολυτεχνείου. 

Ο περιφερειάρχης Κρήτης μίλησε για τους φοιτητές που αγωνιζόμενοι, όπως επισημαίνει, «κατάφεραν να συσπειρώσουν τις δυνάμεις μιας κοινωνίας που αγωνίστηκε για τη Δημοκρατία, την Ισότητα, την Πρόοδο και την Παιδεία. Απέδειξαν, επίσης, ότι η πρωτοπορία και οι κοινωνικές ανατροπές εκφράζονται από τη νέα γενιά».

«Ως Περιφέρεια Κρήτης, τιμούμε τους ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους κατά τα γεγονότα εκείνων των ημερών, αλλά και αυτούς που αγωνίστηκαν για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στη χώρα μας», προσθέτει ο περιφερειάρχης.

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Ηρακλείου, Βασίλης Λαμπρινός, χαρακτηρίζει ως κορυφαία πράξη αντίστασης, την εξέγερση των φοιτητών στο Πολυτεχνείο τον Νοέμβριο του 1973 κατά της επτάχρονης δικτατορίας των συνταγματαρχών.

«Η εξέγερση αυτή, αποτελεί όπως ανέφερε στο μήνυμα του για την επέτειο «διαχρονικό σύμβολο των αγώνων για την Δημοκρατία και την κοινωνική Δικαιοσύνη, αλλά και πολύτιμο κεφάλαιο αυτογνωσίας για κάθε Έλληνα. Οι φοιτητές, και όλοι εκείνοι οι πολίτες που αντιστάθηκαν και όρθωσαν το ανάστημά τους στην βία, στην αυταρχικότητα και στην ανομία του τυραννικού καθεστώτος που είχε κλείσει τον ορίζοντα της Δημοκρατίας στον τόπο μας από το 1967, εξακολουθούν να εμπνέουν τις νεότερες γενιές», ανέφερε ο δήμαρχος Ηρακλείου.

«Η σκέψη μας είναι στραμμένη πάντα σε αυτούς, με σεβασμό κι ευγνωμοσύνη. Η επέτειος του αντιδικτατορικού ξεσηκωμού στο Πολυτεχνείο, είναι ορόσημο στην σύγχρονη Ιστορία της Ελλάδας, και διαρκής προτροπή ευθύνης και χρέους διαφύλαξης της Ελευθερίας, της Δημοκρατίας και της Ισονομίας στον τόπο μας», καταλήγει ο Βασίλης Λαμπρινός.

Για τη 50η επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (ΠΕΔ) Κρήτης, Γιάννης Κουράκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η 17η Νοεμβρίου του 1973, εδώ και 50 χρόνια έχει καθιερωθεί στις συνειδήσεις των δημοκρατικών πολιτών, ως ημέρα Εξέγερσης της Ελληνικής Νεολαίας και του Λάου, απέναντι στο στρατοκρατικό και ανελεύθερο καθεστώς της δικτατορίας των συνταγματαρχών.

Η ημέρα αυτή, τιμάται και από τους νέους και τις νέες μας, αν και δεν έζησαν την σκοτεινή αυτή περίοδο της νεότερης Ιστορίας μας, έχουν όμως δεχτεί και αφομοιώσει, όλα τα υψηλά νοήματα της Ελευθερίας και της Δημοκρατίας που εκπέμπει η Εξέγερση του Πολυτεχνείου.

Οι σημερινοί νέοι και νέες, μελετούν με προσοχή και ενδιαφέρον τα γεγονότα που σημάδεψαν τον Νοέμβρη του 1973.

Το ασφαλές συμπέρασμα είναι πως μόνο ένα πραγματικά ελεύθερο και δημοκρατικό πολίτευμα μπορεί να διασφαλίσει την πορεία κάθε λαού προς ένα Ελπιδοφόρο, Δυναμικό και Δημιουργικό μέλλον».

Με αφορμή την επέτειο από την εξέγερση του Πολυτεχνείου, ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία και βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης, προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση:

«50 χρόνια μετά, το Πολυτεχνείο παραμένει σύμβολο της ελπίδας και της αναγέννησης. Όσα χρόνια κι αν περάσουν, τα μηνύματα από την εξέγερση του Νοέμβρη του ’73 ενάντια στον φασισμό και τη χούντα των συνταγματαρχών θα παραμένουν επίκαιρα: Η ανάγκη για ένα καλύτερο αύριο, για μόρφωση χωρίς διακρίσεις, για δικαιοσύνη και δημοκρατία, όλα όσα δηλαδή χώρεσαν σε μόλις τρεις λέξεις. Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία. Κι όσο κάποιοι θα προσπαθούν να υποβαθμίσουν την ιστορική σημασία της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, όσο θα προσπαθούν να διαστρεβλώσουν την ιστορία, τόσο η πίστη σε αυτά τα ιδανικά θα δυναμώνει».

Ακολουθήστε το CretaNews στα social media:

 

Ακούστε μας live στο 

Διαβάστε Ακόμα / Σχετικά Άρθρα

Trending tag icon