cretanews.gr
+18
°
C
Μεγ.:+18
Ελάχ.:+13
Πεμ
Παρ
Σαβ
Κυρ
Πα 26.06 2026

Κρητικοί «καλλιεργούσαν» ελιές και αμύγδαλα στις παγωμένες πλαγιές της Καστοριάς…

Σε μια από τις πιο εξοργιστικές υποθέσεις απάτης με κοινοτικά κονδύλια, το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών έκρινε ένοχους 57 αγρότες από την Κρήτη. Δήλωναν χιλιάδες στρέμματα σε απρόσιτες βουνοπλαγιές και κορυφές της Καστοριάς, περιοχές όπου ελιές και αμύγδαλα δεν ευδοκιμούν ούτε για πλάκα, και εισέπρατταν παράνομα χιλιάδες ευρώ επιδοτήσεων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ…

Κρητικοί «καλλιεργούσαν» ελιές και αμύγδαλα στις παγωμένες πλαγιές της Καστοριάς…

Η υπόθεση, που προέκυψε από έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, αφορά ψευδείς δηλώσεις για το 2020. Συνολικά δηλώθηκαν 64.000 στρέμματα ως «ιδιόκτητοι βοσκότοποι», μαζί με 22.000 ελαιόδεντρα και 17.000 αμυγδαλιές. Το πρόβλημα;

Βρίσκονται σε υψόμετρο που φτάνει τα 1.100 μέτρα, στους πρόποδες του Βιτσίου, σε αλπικό τοπίο όπου η ελιά «καίγεται από τον πάγο» και τα αμύγδαλα δεν φυτρώνουν. Οι πλαγιές είναι απρόσιτες, χωρίς δυνατότητα βόσκησης ή καλλιέργειας.

Ένας πραγματικός ιδιοκτήτης γης στην Καστοριά βρήκε την έκτασή του δηλωμένη ως ελαιώνα. Ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Καστοριάς, Δημήτρης Μόσχος, που έκανε την αρχική καταγγελία το 2021, κατέθεσε στο δικαστήριο ότι πήγε στον ΟΠΕΚΕΠΕ από περιέργεια και του είπαν προφορικά τα νούμερα.

«Είναι καθαρά εικονικοί οι ιδιόκτητοι βοσκότοποι… Είναι ψευδές ότι έγινε επιτόπιος έλεγχος. Τέτοιο πράγμα δεν έχει γίνει ποτέ! Τώρα κατάλαβα πώς γινόταν το παιχνίδι», δήλωσε χαρακτηριστικά, ξεσπώντας σε οργή.

Από τους 58 κατηγορούμενους, 57 κρίθηκαν ένοχοι. Μόνο μία αγρότισσα αθωώθηκε, επειδή επέστρεψε εντόκως περίπου 30.000 ευρώ. Οι υπόλοιποι δεν εμφανίστηκαν καν στο δικαστήριο, εκπροσωπήθηκαν από δικηγόρους που ζήτησαν ελαφρυντικά. Το δικαστήριο διέκοψε για την 1η Ιουλίου, οπότε και θα αποφασιστούν οι ποινές.

Το σύστημα που «δεν βλέπει»

Η υπόθεση δεν είναι απλά μια ακόμα απάτη. Είναι απόδειξη ότι ο ΟΠΕΚΕΠΕ, με τα ψηφιακά του συστήματα και την έλλειψη ουσιαστικών ελέγχων, έγινε εύκολος στόχος για όσους ήθελαν να παίξουν με τα ευρωπαϊκά λεφτά.

Δεν χρειάστηκε καν να πατήσει κανείς το πόδι του στην Καστοριά. Αρκούσε μια δήλωση από την Κρήτη.

Ενώ χιλιάδες τίμιοι Κρητικοί αγρότες παλεύουν με το υψηλό κόστος παραγωγής, την ξηρασία, τις χαμηλές τιμές και τη γραφειοκρατία, κάποιοι συμπατριώτες μας βρήκαν τον «έξυπνο» τρόπο να καλλιεργούν… από απόσταση.

Σε βουνά που ούτε κατσίκι δεν ανεβαίνει εύκολα.

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία έβαλε το χέρι της. Η δικαιοσύνη μίλησε για την ενοχή.

Τώρα μένει να δούμε αν οι ποινές θα είναι ανάλογες της θρασύτητας της απάτης ή αν θα μείνουν στα χαρτιά, όπως τόσες άλλες υποθέσεις αγροτικών επιδοτήσεων.

Για την Κρήτη, αυτή η υπόθεση είναι ντροπή. Όχι επειδή είναι οι μόνοι που το έκαναν, αλλά επειδή δείχνει ότι το σύστημα επιτρέπει σε λίγους να λεηλατούν χρήματα που προορίζονται για πραγματικούς παραγωγούς.

Και όσο δεν αλλάζει ριζικά ο έλεγχος, θα υπάρχουν πάντα «έξυπνοι» που θα δηλώνουν ελιές εκεί που φυτρώνει μόνο πάγος.

Η υπόθεση συνεχίζεται την 1η Ιουλίου. Θα δούμε τότε αν η δικαιοσύνη θα βάλει τελεία ή τελείες.

Ακολουθήστε το CretaNews στα social media:

 

Ακούστε μας live στο 

Διαβάστε Ακόμα / Σχετικά Άρθρα

Trending tag icon